Wydanie nr 200/2019, Piątek 19.07.2019
imieniny: pokaż (7 imion)Arseniusz, Marcin, Wincenty, Lutobor, Rufin, Zdziesuł, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Upadłość malborskiego biura podróży MALTUR. Co z wpłaconymi pieniędzmi za wycieczki?

  • Wydanie nr 200/2019
  • 9 maja 2019, 11:04
  • Redakcja
  • Wiadomości
  • 7 komentarzy
Nie o takich wakacjach marzyli mieszkańcy naszego grodu i okolic. Miały być gorące piaski Maroko, piaszczyste plaże Hiszpanii i kolorowe wyspy Grecji. Niestety, w tym roku trzeba będzie obejść się smakiem lub poczekać na zwrot pieniędzy wpłaconych na wymarzone wakacje, bowiem po ponad 20 latach działalności biuro podróży MALTUR ogłosiło upadłość.

Do naszej redakcji napisało wiele zaniepokojonych osób, które poinformowały nas o upadłości malborskiego biura podróży MALTUR, z którym miały wylecieć w podróż marzeń. W swoich wiadomościach wskazali również, że dzień przed wydaniem oświadczenia przez biuro wielu z nich otrzymało sms-a z wiadomością o natychmiastowej wpłacie za wykupione wycieczki na inne konto, niż dotychczas. Według nich to konto jest kontem firmowym właściciela biura.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy biuro podróży MALTUR i w związku z tym, że dzisiaj nie ma możliwości kontaktu telefonicznego z ich konsultantami, wysłaliśmy mail-a w tej sprawie.

W odpowiedzi czytamy, że „SMS do klientów, którzy wykupili wycieczki u touroperator'ów za

pośrednictwem MALTUR zawierał numer konta bezpośrednio do Touroperatora (Rainbow), tak aby pieniądze klientów nie trafiały już na konta MALTUR, a bezpośrednio do Touroperatora”.

Na stronie biura wczoraj ukazało się oświadczenie, w którym czytamy:

Po ponad 20 latach działalności, z uwagi na przedłużającą się ciężką chorobę właściciela firmy bezpośrednio prowadzącego operacyjną pracę Biura Podróży MALTUR oraz na pogarszającą się sytuację finansową i coraz mniejszą sprzedaż imprez turystycznych zmuszeni jesteśmy do podjęcia najtrudniejszej w naszym życiu decyzji.

Nasze biuro było dla nas czymś dużo więcej niż tylko miejscem pracy. Wielu naszych klientów znamy osobiście, przez wiele lat wspólnie planowaliśmy ich wypoczynek oraz wspólnie przeżywaliśmy wyjazdy w odległe zakątki Polski i Świata.

Zrobiliśmy, co było w naszej mocy, do ostatniej chwili podejmując próby. Niestety mimo starań, próby te niestety nie powiodły się, dlatego też zmuszeni jesteśmy do zakończenia działalności i wystosowania poniższego oświadczenia:

Biuro Podróży MALTUR Andrzej Kiermasz, w związku z utratą płynności finansowej zmuszone jest to zaprzestania dalszej działalności, tym samym informuje, iż nie jest w stanie wykonać obowiązków umownych wynikających z podpisanych umów i zmuszone jest do odwołania wszystkich przyszłych wyjazdów począwszy od dnia dzisiejszego.

Obecnie trwa uruchamianie procedury (zgodnie z Art.13 ustawy z dnia 24 listopada 2017 o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, Dz.U. 2017 poz.2361) mającej na celu umożliwienie Klientom otrzymanie zwrotu wpłaconych na poczet wyjazdów środków.

O sytuacji został poinformowany Marszałek Województwa Pomorskiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej w Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. na podstawie polisy o numerze M 514590.

Biuro Podróży MALTUR odprowadzało składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi gwarancję zwrotu wpłat dla klientów w przypadku wyczerpania się kwot ubezpieczenia.

Klienci, którzy zarezerwowali miejsca na odwołanych wyjazdach powinni zgłaszać się do:

SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa
tel.: 0-22 50-56-508,

fax: 0-22 50-56-444,
e-mail: info@signal-iduna.pl
 

Dzięki kwocie ww. ubezpieczenia oraz Funduszowi Gwarancyjnemu będziecie mogli Państwo się starać o zwrot wpłaconych kwot. Będziemy starać się współpracować z Urzędem Marszałkowskim, aby stało się to jak najszybciej.

Klienci mogą przesłać komplet dokumentacji w sprawie wypłaty środków z gwarancji za niezrealizowane imprezy turystyczne na adres ubezpieczyciela. Wnioski należy składać na formularzu dostępnym na stronie ubezpieczyciela SIGNAL IDUNA:

https://app.signal-iduna.pl/files/SIT0280_Form_zglosz_roszcz_z_um_gw_tur.pdf

 

Czekamy na informacje od widzów, którzy mieli z biurem podróży MALTUR wybrać się w swoją niezapomnianą podróż marzeń.

 

Redakcja

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (7)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Basia
Basia 10.05.2019, 11:00
Życzę p. Kiermaszowi powrotu do zdrowia.
Wiele razy współpracowałam z biurem Maltur i mam tylko bardzo dobre wspomnienia. Wycieczki organizowane przez p. Andrzeja były ciekawe i profesjonalnie przygotowane. Nawet w trudnych sytuacjach organizator potrafił znaleźć rozwiązanie. Współpraca z firmą była przyjemnością.
Przykro, że muszę to pisać w czasie przeszłym.
Pozdrawiam i jeszcze raz życzę zdrowia.
xs
xs 10.05.2019, 10:28
czyli odzyskanie środków przez klientów nie jest pewne skoro "mogą się starać" o ich zwrot. Zorganizowanie lotu i hotelu to żaden problem w dzisiejszych czasach. Lepiej to zrobić samemu niż stracić pieniądze
Jola
Jola 10.05.2019, 00:14
To biuro podróży nigdy mnie nie zawiodło. Pełny profesjonalizm. Wielki żal.Zdrowia życzę, bo ono najważniejsze,
Staszkis57
Staszkis57 09.05.2019, 23:05
Profesjonalizm w każdym calu.. Wielki żal
Panie Andrzeju dużo zdrowiaa
Krzysiek.
Krzysiek. 09.05.2019, 15:12
Przez 15 lat wysyła mnie w świat. Przesadnie dba o klienta, świetny organizator wycieczek z dużą wiedzą o krajach i hotelach.Załatwia wszystko dla klienta, tak by był zadowolony. Osobiście transferował na i z lotnisk.Dla mnie wielka szkoda. Życzę zdrowia.